Friday 30 December 2011

MASA ITU EMAS

Dengan nama ALLAH yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

   Hari ni tiba2 pulak terlebih rajin nak post kat blog ni.. Selalunye malas bukan main lagi nak update blog ni..hehe.. Tak sangka kan? pejam celik pejam selik, setahun dah berlalu.. Jadi,macam mane dengan azam 2011?? Dah terlaksana ke belum?? lu pikirlah sendiri ye.Hehe.. Tahun 2012 sudah mahu menjelma. Jadi,masing2 harus sudah cipta azam baru untuk tahun depan. Saya pun belum fikirkan lagi azam baru. Maklumlah,azam tahun 2011 pun belum terlaksana. Hu.hu..

   Apabila bermuhasabah diri dan mengenang kembali apa yg Saya wat dalam tahun 2011. Ada yang positif dan yang negatif.Memanglah  camtu kan?? takkanlah semuanya positif.. he he.. Saya rasa banyak saya perlu perbaiki dalam diri ni. Rasanya masa 1 tahun tidak cukup untuk menyedarkan saya untuk lebih memdekatkan diri kepada ALLAH SWT,mendalami agama Islam dan menghargai masa . Saya sedar bahawa setiap jam.. setiap minit.. dan setiap saat yang berlalu takkan kembali.. Kadang2 tu selepas masa itu berlalu, kita hanya boleh menyesal atas apa yg berlaku. Betapa ruginya kita kerana telah membuang masa yg terluang dengan perkara sia-sia. Lebih baik kita mengisinya dengan perkara yang lebih berfaedah agar mendapat keredhan-NYA. InsyaALLAH. Fina akan cuba untuk lebih menghargai masa.

  Lagi satukan, Saya rasa statement 'hidup hanya sekali ,so kita enjoy' itu salah.Kita adalah khalifah di bumi ini .Tanggungjawab kita adalah untuk beribadah kepada ALLAH SWT dan menjaga serta mensyukuri nikmat ALLAH SWt.. Fikir-fikirkanlah ye ,kalian..

No comments:

Post a Comment